چرا سالانه 20 هزار ايراني بر اثر تصادف جان ميبازند؟
هر سال نزديک به 20 هزار نفر در جادهها و خيابانهاي ايران جان خود را از دست ميدهند؛ آماري که سالهاست تقريبا بدون تغيير تکرار ميشود. پشت اين اعداد، سه عامل اصلي قرار دارد: خودروهاي ناايمن، رفتارهاي پرخطر رانندگي و زيرساختهايي که در بسياري از نقاط کشور هنوز با استانداردهاي ايمني فاصله دارند. اما سهم هر يک از اين عوامل در شکلگيري يکي از مرگبارترين بحرانهاي کشور چقدر است؟