اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

ممنوعيت استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي، براي افراد زير 15سال در امارات

امارات متحده عربي حداقل سن براي استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي را 15 سال تعيين کرد و به نخستين کشور عربي تبديل شد که چنين محدوديتي را ارائه مي کند.

ممنوعيت استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي، براي افراد زير 15سال در امارات

دفتر رسانهاي دولت امارات اعلام کرد، طبق قطعنامهاي که روز پنجشنبه تصويب شد، کودکان زير 15 سال از ايجاد، استفاده يا اداره حسابهاي کاربري شخصي در رسانههاي اجتماعي منع خواهند شد. اين بدان معناست که آنها نميتوانند در شبکههاي اجتماعي محتوا ارسال کنند، کامنت بنويسند، محتوا به اشتراک بگذارند يا به گروههاي عمومي بپيوندند.

نوجوانان 15 و 16 ساله مي توانند از پلتفرمهاي اجتماعي که اقدامات ايمني افزوده از جمله قابليتهاي کنترل محتواي متناسب با سن، محدوديت براي تعامل با کاربران ناشناس، مديريت زمان استفاده و ويژگيهاي نظارت والدين دارند، استفاده کنند.

اين قوانين شامل تمام پلتفرمهاي اجتماعي مي شود که در امارات متحده عربي فعاليت مي کنند و شرکتها را ملزم به اجراي اقدامات قوي براي تاييد سن، از جمله بررسي هويت ديجيتال و فناوريهاي پشتيبانيشده باهوش مصنوعي ميکند. خوداظهاري سن به عنوان يک روش معتبر براي تاييد پذيرفته نخواهد شد.

پلتفرمها همچنين بايد حسابهاي کاربري ايجاد شده توسط کودکان زير 15 سال را غيرفعال کنند، از دور زدن سيستمهاي تاييد سن توسط کاربران جلوگيري و از استفاده از دادههاي شخصي کودکان براي تبليغات هدفمند يا پروفايلسازي رفتاري خودداري کنند.

دولت امارات متحده عربي اعلام کرد اين اقدامات براي برطرف کردن نگرانيها در مورد قرار گرفتن کودکان در معرض محتواي نامناسب، تعاملات آنلاين ناامن، استفاده بيش از حد از رسانههاي اجتماعي و جمعآوري اطلاعات شخصي طراحي شده است.

رسانههاي اجتماعي تا 12 ماه فرصت دارند تا از قوانين جديد پيروي کنند.

 

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.