مديرعامل راهآهن جمهوري اسلامي ايران از نوسازي 160 کيلومتر از شبکه ريلي کشور با ريلهاي طويل خبر داد و گفت: با تعويض ريلهاي 18 متري و جايگزيني آنها با ريلهاي 108 متري، سرعت حرکت قطارها از 80 کيلومتر به 120 کيلومتر در ساعت افزايش مييابد.
جبارعلي ذاکري در بازديد از روند اجراي طرح نوسازي خطوط ريلي در ايستگاه سراجو در شهرستان مراغه در گفتگو با خبرنگاران، از پيشرفت قابل توجه اين پروژه در مسيرهاي مختلف استان آذربايجان شرقي خبر داد.
وي با اشاره به اينکه اين طرح در قالب 11 بلاک و در مسيرهاي شمالغرب، شمالشرق و مسير اصفهان در حال اجراست، افزود: در اين پروژه، ريلهاي قديمي 18 متري با ريلهاي طويل 108 متري جايگزين ميشوند که از نظر ايمني، کيفيت و صرفهجويي بسيار مؤثر و قابل توجه است.
وي ادامه داد: در حال حاضر، عمليات نصب ريلهاي طويل در 60 کيلومتر از خطوط ريلي آذربايجان شرقي در حال اجراست و اجراي اين طرح نقش مهمي در ارتقاي سطح ايمني و عملکرد خطوط خواهد داشت.
در ادامه اين بازديد، سيدمصطفي داوودي، معاون فني راهآهن کشور نيز با اشاره به مزاياي اجراي اين طرح، اظهار داشت: با تعويض ريلهاي 18 متري و جايگزيني آنها با ريلهاي 108 متري، سرعت حرکت قطارها از 80 کيلومتر به 120 کيلومتر در ساعت افزايش مييابد.
وي افزود: افزايش کيفيت جوشکاري، کاهش هزينهها و تسريع در اجراي پروژه از ديگر مزاياي فني و اقتصادي اين طرح است.
عليرضا سيلماني، مديرکل راهآهن آذربايجانشرقي همچنين در اين بازديد بيان داشت: اجراي اين طرح با اعتبار 80 ميليارد تومان از خردادماه آغاز شده و در پنج بلاک از مسيرهاي ريلي استان در حال اجراست.
وي خاطرنشان کرد: براي نخستين بار، عمليات ساخت و نصب ريلهاي طويل به صورت کارگاهي در ايستگاه سراجو در حال انجام است که اين اقدام، نقطه عطفي در روند نوسازي خطوط ريلي استان محسوب ميشود.
اظهار نظر 0
روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.