اظهار نظر 0

روزنامه به دیدگاه شما نیازمند است،از نظراتتون روی موضوعات پیشوازی خواهیم کرد.

  • برگزیده خوانندگان
  • همه
مرتب کردن بر اساس : قدیمی تر

اولين خبر از بزرگترين توافق کريدوري ايران

مديرعامل راه‌آهن از توافق اوليه با قزاقستان براي آغاز ترانزيت شرقي- غربي از مسير ايران از اول دسامبر خبر داد و گفت: مسير ريلي ايران نسبت به ترانس‌خزر از نظر اقتصادي به‌صرفه‌تر است.

اولين خبر از بزرگترين توافق کريدوري ايران

مديرعامل راهآهن جبارعلي ذاکري در پرسش به پاسخ خبرنگار فارس مبني اين که چند محموله غلات قزاقستان از طريق درياي خزر به ارمنستان رسيده در حالي که مزيت ايران براي حمل آن بيشتر است، عنوان کرد که قزاقستان به اين دليل از ترانس خزر عبور ميکند که از نظر اقتصادي صرفه ندارد، اما با اين حال ترانزيت ريلي بهصرفهتر است.

ذاکري عنوان کرد که در خصوص انتقال بارهاي قزاقستان گامهاي بزرگي را در حال برداشتن هستيم و در جلسه اخيري که با مدير عامل راهآهن قزاقستان داشتم، تقريباً به توافق اوليه رسيديم که عبوري بار شرقي-غربي قزاقها را از ايران هم شروع کنيم.

به گفته مديرعامل راهآهن، جلسات اين موضوع در داخل کشور برگزار شده است. چندي پيش منطقه آزاد کاسپين يا انزلي به همراه کشتيراني جمهوري اسلامي ايران به همراه گمرک و راهآهن ناحيه شمال2 جلسهاي را برگزار کردند که از ظرفيت کشتي براي جابجايي غلات استفاده شود و از بنادر شمالي به سمت ترکيه و بعد اروپا
برود.

معاون وزير راه تصريح کرد که البته نيازمند اين بود که ما در تعرفه ها تجديد نظر بکنيم، پيشنهادات آنها را پذيرفتيم و اعلام کرديم ما از اول دسامبر (اواسط آذرماه) تعرفه مشترک بين ايران، روسيه، قزاقستان و ترکمنستان را اجرايي ميکنيم.

ذاکري در انتها افزود که حالا اگر کشور ترکمنستان همراهي بکند، از طريق زميني و مرز اينچه صورت خواهد گرفت، ولي اگر به هر حال محدوديتهايي از جانب ترکمنستان (نداشتن ظرفيت ناوگان ريلي ترکمنستان) باشد، انشالله از طريق درياي کاسپين به بنادر شمالي کشور و سپس ساير کشورها ترانزيت خواهيم کرد.

 

اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد.